سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی شیرآلات سنسوردار

 

امروزه در اکثر ساختمان ها به علت کمبود آب، گرایش به سمت استفاده از شیرآلات چشمی افزایش یافته است. این شیرآلات به شیرآلات سنسوردار، الکترونیکی، اتوماتیک و مادون قرمز معروف هستند و بر اساس جدیدترین تکنولوژی به بازار عرضه می شوند. فعالیت سنسورهایی که در این شیرها تعبیه شده اند بر اساس نور مادون قرمز است. به محض قرار گرفتن دست در زیر سنسور، آب شیر به طور خودکار باز  و با دور کردن دست، آب قطع می شود. این شیر آب ها بیشتر در مکان هایی نظیر فرودگاه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، سازمان های دولتی، هتل ها و … نصب می گردند و منجر به کاهش مصرف آب و جلوگیری از انتقال باکتری های پوستی در اثر برخورد با شیر می شوند. در منازل نیز از شیرآلات الکترونیکی در دستشویی و آشپزخانه استفاده می شود.

این نوع از شیر آلات دارای یک حسگر هستند که استفاده از آن را آسان تر می کند و با استفاده از پنل بر روی شیر می توانید آن را بر روی حسگر و یا دستی تنظیم کنید.

Related image

مزایای شیرآلات سنسور دار

هنگام استفاده به دلیل عدم تماس دست با شیر آب راحتی را فراهم می کند.

جریان آب توسط سنسور حرکتی فعال می شود و همین نکته باعث کاهش مصرف آب است.

معایب شیرآلات سنسور دار

حسگر و فعال کننده خودکار در بعضی موارد در شیر آلات، در پشت و یا پایین شیر آلات قرار دارد.

بعضی از شیر های سنسور دارد به نوعی است که باید بر روی آن ها ضربه بزنید تا فعال شود و در نتیجه اگر دستان شما کثیف باشد باید نقطه ای که لمس کرده اید را بشویید.

شیرآلات هوشمند مجهز به سنسور بوده و فاقد دستگیره برای باز و بسته کردن آب می باشند. نحوه عملکرد آنها بدین صورت است که وقتی دست در مسیر دید سنسور قرار می گیرد به صورت خودکار آب باز می شود و هنگام دور کردن دست، جریان آب قطع می شود.