سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 ساختمان مدرن با نمای بیرونی خیره کننده

 

نمای ساختمان

در مطلب زیر به 3 ساختمان مدرن با نمای بیرونی منحصربه فرد نگاهی سریع  می اندازیم. نمای بیرونی این ساختمان ها، ما را جذب کرده اند که در مقابل آنها بایستیم و برای مدتی نمای آنها را تماشا کنیم.

در قدیم، نمای بیرونی ساختمان هایی مانند آسمان خراش ها، دفاتر اداری، هتل ها و منازل مسکونی بسیار ساده و خسته کننده بودند.

اما امروزه معماران ریسک پذیر شده اند و فرای مرزها و محدودیت ها فکر می کنند، به طوری که بسیاری از طراحی هایی که آنها انجام می دهند به یک اثر هنری تبدیل شده اند، مخصوصا طراحی های نمای بیرونی ساختمان.

استفاده از این طرح های جذاب و خلاق در نمای ساختمان ها، باعث می شود که ظاهر خیابان ها و محله ها به کلی تغییر کند. یک طرح زیبا می تواند نظر عابران را به خود جلب کند و آنها را سر جایشان میخکوب کند.

ساختمان خانه وی ام (VM Houses) 

نمای بیرونی ساختمان

خانه وی ام (VM Houses) یکی از خانه های مجتمعی مسکونی است که در شهر کپنهاگ (پایتخت کشور دانمارک) واقع شده است. این ساختمان توسط معماری به نام جولین د سمت (Julien De Smedt) و گروه معماری بین المللی بیارکه اینگلس به شکل حرفV و Mطراحی شده است. نکته جالب در مورد خانه VM طراحی بالکن های آن است که شبیه به منقار پرنده ها طراحی شده اند.

ساختمان موزه ملی تاریخ طبیعی آمریکا

 نمای ساختمان، دکوراسیون

تعجب برانگیز نیست که دیوید اجی، معمار غنایی-بریتانیایی به خاطر طراحی ساختمان موزه ملی تاریخ طبیعی، برنده مسابقه طراحی و معماری شده است. این موزه که در شهر واشنگتن دی سی آمریکا قرار دارد، طراحی خیره کننده و بی نظیری دارد که نمای بیرونی آن به وسیله میله های برنزی و با ظرافت خاصی پوشیده شده است.  

ساختمان بانک Sugamo Shinkin

 نمای بیرونی ساختمان، دکوراسیون

کاش می شد که هر بانکی به درخشانی و رنگارنگی بانک Sugamo Shinkin بود که توسط Emmanuelle moureaux  معماری و طراحی شده است.

در نمای خارجی ساختمان، یک ردیف از لایه های رنگی به کار رفته است تا بازدیدکنندگان را به داخل ساختمان که به همان رنگارنگی و زیبایی است جذب کند.